IT HAS A CLOCK!
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![Thbt :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Bigger gas, LED lighting, and more refined features. Looks to be a classy steed.
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Moderator: Modsquad
----------CaptnJim wrote:Any other details of an Italian build for the PCX?
http://www.moto.it/news/honda-produzion ... tessa.html
Unica nel suo genere e per questo da sottolineare, l'idea di spostare da ottobre 2012 dalla Thailandia all'Italia la produzione dello scooter PCX (che si aggiunge a SH, Hornet, CBF 600 e 1000, CB 1000 R, CBR 600 F e Transalp).
Mgalutia88 wrote:I wonder what parts would be interchangeable. I can't imagine the fuel tank would not be. At the same time the body panels, I wonder if they kept he same frame and mounting points? That could be interesting. I also wonder if the shocks are any better. The black coils at least look cool. I'd be up for a fuel tank and shock swap. As soon as they are available we can search the parts diagrams to see what changed.
Looking more closely, that story is from 2012 and reports that Honda are thinking about moing production, it doesn't say that production has been moved.khaosaming wrote:----------CaptnJim wrote:Any other details of an Italian build for the PCX?
Hard to find anything relevant in English. In Italian, you really cannot state it more clearly than this:
http://www.moto.it/news/honda-produzion ... tessa.html
Unica nel suo genere e per questo da sottolineare, l'idea di spostare da ottobre 2012 dalla Thailandia all'Italia la produzione dello scooter PCX (che si aggiunge a SH, Hornet, CBF 600 e 1000, CB 1000 R, CBR 600 F e Transalp).
http://www.omnimoto.it/magazine/9936/ho ... ponibilita
DALLA THAILANDIA DESTINAZIONE ATESSA
Il successo europeo del PCX 125 ha portato con sé una novità interessante. La Casa giapponese, fedele al proprio motto che prevede che una Honda sia perfettamente identica a un’altra a prescindere dallo stabilimento dove viene costruita, ha stabilito che a partire dall’autunno 2012 il PCX non sarà costruito più esclusivamente nella fabbrica della Thai Honda, ma anche nella sede italiana di Atessa. Ciò significa, quindi, che la maggior parte dei PCX destinati al mercato europeo saranno costruiti in Italia, e ciò può far solo piacere perché dimostra ancora una volta che le aziende giapponesi che in passato hanno investito nel Bel Paese, di certo non hanno sbagliato.
DESTINATION FROM THAILAND ATESSA
The success of the European PCX 125 has brought with it an interesting novelty. The Japanese, true to its motto, which provides that a Honda is perfectly identical to another regardless of the factory where it is built, has determined that as of autumn 2012, the PCX will no longer exclusively built into the fabric of Thai Honda, but also in the Italian headquarters of Atessa. This means, then, that most of the PCX for the European market will be built in Italy, and this can only be pleased because it shows once again that the Japanese companies that have invested in the past in the Bel Paese, certainly they were not wrong.
---------hatari wrote:...got a new SCH 150i in there...